Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Is alles naar wens? Of het nu gaat om een merk, product of dienst, de tevredenheid van bezoekers heeft een directe invloed. Waar de focus vaak ligt op het aantrekken van nieuwe bezoekers, is het behouden van de huidige minstens zo belangrijk. Bij klantbehoud draait het allereerst om de tevredenheid. Hoe meer inzicht u heeft op welke manier klanten of bezoekers uw merk of organisatie beoordelen, des te beter u kunt inspelen op de veranderende behoeftes van uw bestaande én toekomstige doelgroep..

Wat levert een klanttevredenheidsonderzoek op?

De klanttevredenheid kent een ongekende invloed op uw organisatie. Waar ontevreden klanten anderen zullen waarschuwen, is er ook een groep klanten die als ‘promoter’ zullen optreden. Een onderzoek naar de klanttevredenheid door de Marktonderzoekers van Dynamic Concepts biedt concrete en heldere inzichten in de tevredenheid van uw bezoekers, ten opzichte van uw merk of organisatie. Hierbij wordt er niet alleen gekeken naar de mening van de doelgroep, maar ook in hoeverre uw gestelde doelen worden bereikt. Door onze expertise in beleving zijn wij tevens in staat de inzichten uit een KTO te kunnen vertalen in een concreet advies om de tevredenheid te doen stijgen.

Welke inzichten biedt een KTO?

  • Hoe beoordeelt de klant ons op service (vooraf gedefinieerde waarden)?
  • Wat is de Net Promoter Score van ons merk of organisatie?
  • Hoe tevreden zijn onze klant over onze producten en diensten?
  • Welk gedeelte van mijn klanten genereert de meeste omzet?
  • Welke (onbewuste) factoren beïnvloeden de klantloyaliteit?
  • Wat zijn Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI’s) vanuit klantperspectief?

Bent u benieuwd naar de voordelen van een door ons uitgevoerd KTO? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Zijn uw klanten 'promoters'?

Wij onderzoeken de tevredenheid van uw bezoeker, klant, gast of inwoner.

Neem vrijblijvend contact op

De voordelen van
de Marktonderzoekers van Dynamic Concepts

  • Een persoonlijke en flexibele aanpak
  • Maatwerk met effectieve oplossingen
  • Uitgebreid arrangement aan onderzoeksinstrumenten
  • Live onderzoeksresultaten volgen via exclusieve Dashboards
  • 21e eeuwse experts op het gebied van marktonderzoek en belevingsmarketing

Onze werkwijze

Onze overzichtelijke werkwijze kent vier fases. Klik hieronder op de fases voor een beknopte uitleg. Bekijk onze werkwijze pagina voor een uitgebreide uitleg.

Fase A: Onderzoeksontwerp
Met behulp van sparringsessies met de opdrachtgever stellen de Marktonderzoekers van Dynamic Concepts onderzoeksvragen op en specificeren toetsingsitems.
Fase B: Dataverzameling
Digitale vragenlijsten worden in onze eigen onderzoeksoftware geprogrammeerd. Deze worden verspreid via internet, e-mail en panelbestanden of worden telefonisch afgenomen. Schriftelijke vragenlijsten worden afgedrukt en per post met antwoordformulier verstuurd of live afgenomen.
Fase C: Data analyse
Afhankelijk van het soort onderzoek – kwalitatief of kwantitatief – voeren de Marktonderzoekers van Dynamic Concepts statistische analyses uit.
Fase D: Interpretatie en Rapportage
De Marktonderzoekers van Dynamic Concepts verwerken de onderzoeksresultaten in een rapportage. Onze rapportages zijn voorzien van visuele weergaven van uitkomsten in de vorm van grafieken en tabellen. Tevens hebben we de resultaten in dit rapport geïnterpreteerd.

Klanten over ons:

Goede adviezen, heel professioneel en flexibel. Zelfs toen alles zo’n beetje tussen de Feestdagen viel.

Frits Hoogsteden

Client Services Director - Europe, Centigrade

Heeft u vragen of wilt u graag meer informatie?

Neem vrijblijvend contact op