Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
Is alles naar wens? Of het nu gaat om een merk, product of dienst, de tevredenheid van bezoekers heeft een directe invloed. Waar de focus vaak ligt op het aantrekken van nieuwe bezoekers, is het behouden van de huidige minstens zo belangrijk. Bij klantbehoud draait het allereerst om de tevredenheid. Hoe meer inzicht u heeft op welke manier klanten of bezoekers uw merk of organisatie beoordelen, des te beter u kunt inspelen op de veranderende behoeftes van uw bestaande én toekomstige doelgroep..
Wat levert een klanttevredenheidsonderzoek op?
De klanttevredenheid kent een ongekende invloed op uw organisatie. Waar ontevreden klanten anderen zullen waarschuwen, is er ook een groep klanten die als ‘promoter’ zullen optreden. Een onderzoek naar de klanttevredenheid door de Marktonderzoekers van Dynamic Concepts biedt concrete en heldere inzichten in de tevredenheid van uw bezoekers, ten opzichte van uw merk of organisatie. Hierbij wordt er niet alleen gekeken naar de mening van de doelgroep, maar ook in hoeverre uw gestelde doelen worden bereikt. Door onze expertise in beleving zijn wij tevens in staat de inzichten uit een KTO te kunnen vertalen in een concreet advies om de tevredenheid te doen stijgen.
Welke inzichten biedt een KTO?
- Hoe beoordeelt de klant ons op service (vooraf gedefinieerde waarden)?
- Wat is de Net Promoter Score van ons merk of organisatie?
- Hoe tevreden zijn onze klanten over onze producten en diensten?
- Welk gedeelte van mijn klanten genereert de meeste omzet?
- Welke (onbewuste) factoren beïnvloeden de klantloyaliteit?
- Wat zijn Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI’s) vanuit klantperspectief?
Bent u benieuwd naar de voordelen van een door ons uitgevoerd KTO? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
DEZE KLANTEN GINGEN U VOOR:
Zijn uw klanten 'promoters'?
Wij onderzoeken de tevredenheid van uw bezoeker, klant, gast of inwoner.
De voordelen van de Marktonderzoekers van Dynamic Concepts
- Een persoonlijke en flexibele aanpak
- Maatwerk met effectieve oplossingen
- Uitgebreid arrangement aan onderzoeksinstrumenten
- Live onderzoeksresultaten volgen via exclusieve Dashboards
Onze werkwijze
Onze overzichtelijke werkwijze kent vier fases. Klik hieronder op de fases voor een beknopte uitleg. Bekijk onze werkwijze pagina voor een uitgebreide uitleg.
Fase A: Onderzoeksontwerp
Fase B: Dataverzameling
Fase C: Data analyse
Fase D: Interpretatie en Rapportage
Heeft u vragen of wilt u graag meer informatie?