Merkbeleving

Elk merk heeft een uniek verhaal, een verhaal dat naast verteld ook beleefd moet worden. Waarom is het ene merk sterk en spreekt het tot de beleving, terwijl het andere merk eigenlijk geen gevoel met zich mee brengt? Dit heeft alles te maken met ‘branding’ oftewel: merkbeleving.

 

In de huidige markt, waar het heel gemakkelijk is om producten te vergelijken, wordt het steeds belangrijker een merk te positioneren door middel van beleving. Dat geldt evengoed voor de dienstensector. De beleving van de bezoekers is uiteindelijk bepalend voor uw succes. Dynamic Concepts helpt u uw imago en merkidentiteit in kaart te brengen en optimaal te positioneren als vertaling van deskundig onderzoek.

3 belevingsfasen

Voor beleving staan de beleving, de verwachting van de (potentiële) klant en de waarden van uw organisatie centraal.

 

Merkbeleving Batavialand (Lelystad)

Een beleving bouwt zich op in drie fases: pre-exposure, direct-exposure en post-exposure. De verwachtingen vooraf spelen een grote rol, maar het effect dat resteert nadat een bezoeker iets meegemaakt heeft: dát is bepalend voor de beleving.

Met deze gedachte kan merkbeleving verder uitgelicht worden. Hierbij kan gedacht worden aan onder andere:

 

Nieuwsgierig?

Samen met u gaan wij kijken waar uw uitdagingen liggen en hoe deze als kansen vertaald kunnen worden. Er wordt duidelijk in kaart gebracht hoe klanten uw product beleven. Dit geeft u een concreet houvast om actie te ondernemen en zo nodig verbetering door te voeren. Klik op de onderstaande knop om vrijblijvend contact op te nemen over de mogelijkheden omtrent merkbeleving.

 

Meer Informatie