Aqualysis Waterlaboratorium: Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

De organisatie Aqualysis is begin 2014 ontstaan naar aanleiding van een organisatorische fusie en relocatie van twee organisaties. Beide organisaties bedienden voorheen een eigen gedeelte van de markt en beide organisaties hielden voorheen met periodieke interval klanttevredenheidsonderzoeken onder hun klanten. Om de tevredenheid van de klanten – ten opzichte van haar dienstverlening – te meten, gaf Aqualysis de opdracht aan DCC om een KTO uit te voeren.

Klantbeleving als uitgangspunt

DCC stond als uitvoerende partner in dit traject en verzorgde het onderzoeksontwerp, de dataverzameling en de analyse, geheel volgens onze gefaseerde onderzoekstructuur en met als uitgangspunt klantbeleving. De resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek helpen een organisatie met het inzichtelijk maken van de sterke en zwakke punten vanuit het perspectief van de klant. Met deze informatie kan een organisatie de dienstverlening continue blijven optimaliseren, ten behoeve van de klantervaring.

Meer info

Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden van klanttevredenheidsonderzoek of een ander type marktonderzoek voor uw marketing, evenement of festival? Neem dan gerust contact met ons op.

Net Promoter Score (NPS)

“DCC is concreet en to-the-point. Zowel in communicatie en samenwerking als in onderzoek en rapportage. Wij vonden het heel prettig dat onderzoek nu eens niet wollig en vaag werd gebracht, maar toegankelijk en duidelijk. DCC levert rapporten die uitnodigen om iets mee te doen, in plaats van in de bureaula te laten verdwijnen.”

A. te Riet

Kwaliteitsmanager, Aqualysis waterlaboratorium