John Hancock Observatory, Chicago

Voor the John Hancock Observatory in Chicago (USA), toetsten wij de belevingswaarde en potentieel gebruik van nieuw toe te voegen attracties, onderdelen en events. Deze Amerikaanse dagatractie op de 94e verdieping van de bekende wolkenkrabber verstrekte ons de opdracht in het kader van het creëren van een nieuwe en aantrekkelijkere beleving voor haar gasten.

John HancockJohn Hancock Observatory

Met een online onderzoek onder de gasten van the John Hancock Observatory brachten wij de aantrekkelijkheid van alle verschillende ideeën rond nieuwe deelattracties, beleving en rebranding in kaart.

Op basis daarvan heeft het managementteam keuzes gemaakt en haar investeringen gerangschikt rond de verbouwing van de uitkijkattractie. Een gedegen onderzoek als basis voor een succesvolle ontwikkeling.

In een artikel van het Eindhovens Dagblad verscheen daarover de volgende passage:

Eindhovense peiling op grote hoogte

Auteur: door Joep Crolla | dinsdag 15 september 2009 |

EINDHOVEN – Dynamic Concepts Consultancy, een qua omvang bescheiden marketing- en onderzoeksbureau in Eindhoven, doet een ‘belevingsonderzoek’ onder bezoekers van de Euromast in Rotterdam.
……Vorig jaar heeft het Eindhovense bedrijf, gevestigd op Strijp S een soortgelijk onderzoek verricht voor het 444 meter hoge John Hancock Observatory in Chicago in de VS.

Mark de Ruiter van het Eindhovense bedrijf heeft de opdracht te danken aan een presentatie, vorig jaar, tijdens een bijeenkomst van de World Federation of Great Towers in Moskou, waar wereldwijd 28 torenhoge uitkijkposten bij zijn aangesloten.

Die presentatie volgde op het onderzoek dat Dynamic Concepts deed in Chicago. Bij het John Hancock Observatory wordt – op grond van de Eindhovense bevindingen – gewerkt aan een grote plattegrond van de stad op het uitkijkplatform, zodat bezoekers vanaf bijna 450 meter hoogte kunnen ‘zien’ waar ze op neerkijken.

Verder wordt gewerkt aan plannen voor een bioscoop, waar documentaires draaien over de bouw van het Hancock-center en gebouwen in de directe omgeving. Bovendien worden exclusieve dinner party’s overwogen. Voor grote zakelijke bijeenkomsten blijkt daar nauwelijks belangstelling….

Lees het volledige krantenartikel hier