Omroep Brabant: Publieksonderzoek

In 2016 is er in opdracht van Omroep Brabant onderzoek gedaan naar het mediagebruik en de behoeftes van de doelgroep, te weten festival- of evenementbezoekers wonend in Noord-Brabant. Het onderzoekt behandelde de belangrijkste resultaten onder deze doelgroep. Wij hebben in dit publieksonderzoek onder andere antwoord gegeven op de volgende vragen:

  • Hoe intensief worden verschillende kanalen van Omroep Brabant gebruikt en gewaardeerd onder de doelgroep?
  • Welke media kanalen worden met welke intensiteit gebruikt door de doelgroep?
  • In welke mate is er behoefte aan informatie vooraf, tijdens en na een bezoek aan een festival of evenement?

Vanuit de expertise van Dynamic Concepts consultancy zijn de bevraagde evenementen en festivals opgedeeld in een viertal categorieën, te weten: Sportief, Muzikaal, Cultureel en Kermis. Dit onderscheid wordt vaker gemaakt en vanuit onze ervaring in de vrijetijdssector zijn dit typologieën die op basis van deze voorkeuren een goed onderscheid in de markt aanbrengen.